דרכים לחיזוק הקשר עם לקוחות והגדלת המכירות - PARTIX
דף הבית » בלוג פרטיקס » דרכים לחיזוק הקשר עם לקוחות והגדלת המכירות
דרכים לחיזוק הקשר עם לקוחות והגדלת המכירות

הקשר בין לקוחות לספקים אינו מתמצה בדרך כלל רק בהגשת חשבוניות וקבלת תשלום. מניסיוננו, הקשר מתחיל מההיכרות האישית ועובר דרך עבודה משותפת המניבה פירות לשני הצדדים בין אם אתם עוסקים בפרויקטים קצרי מועד או שיחסי העבודה שלכם עם לקוחות נמשכים שנים, כך שהקשר בין בעל עסק ללקוח אינו מתמצה רק בשירותים נקנים, הוא מעבר לזה ויש בו תמיד גם נופך אישי. עצתנו לכם היא לחזק את הקשר הזה באמצעות תשומת לב, ממש כמו בכל מערכת יחסים. טוב, לא התכוונו שתזמינו אותם לארוחה רומנטית, אנחנו לא מעודדים קשרים רומנטיים בעבודה חלילה, אולם אין דבר טוב יותר למערכת היחסים עם הלקוח מאשר להוסיף ערך מוסף באמצעות מתנות ללקוחות. מתנות שערכן חיובי גם לחיזוק הקשר עם הלקוח וגם להעמקת המיתוג של העסק שלך, כמו למשל מוצרי פרסום הניתנים כמתנות ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים.

מתי להזכיר ללקוח שאתם קיימים?

ברור לנו לחלוטין שאתם לא רוצים לנג'ס ללקוחות יותר מדי, אבל האם חשבתם להעמיק קשרים כאלה בנימוס, תוך הפגנת המון רצון טוב? אחת הדרכים הטובות שמצאנו היא להפתיע אותם ככה סתם באמצע השנה, ביום חול וללא סיבה מיוחד. בנקודה הזאת יהיה ברור להם שהם חשובים לכם בכל ימות השנה ואינם מובנים מאליהם. אמנם, אנחנו רגילים להעניק תשורות במועדים המיוחדים והמוכרים לכולנו כמו חגים, אבל מתנות ללקוחות וצ'ופרים קטנים ונפלאים יכולים להגיע ללקוחות שלכם בכל עת שתבחרו להעניק אותו. להפך אפילו, משום שאז אנו מוצאים עצמנו מופתעים דווקא ברגע בו לא ציפינו לתשורה קטנה המבטאת הערכה לנאמנותנו למוצר.

האם מתנות באמת עוזרות לקידום מכירות?

אנחנו מעדיפים לקרוא לזה למעשה מוצרי קד"מ או מוצרי פרסום. אנחנו יודעים הרי שמתנה לא נותנים כדי לקבל בחזרה, ולכן החשיבה על מוצרי פרסום היא חשיבה מורכבת יותר שמתחילה בהבנה שזו דרך מעולה לשמר את הנוכחות שלכם בזיכרון של הלקוחות, גם מבלי להשקיע בפרסום בלתי פוסק בערוצי המדיה השונים. כשאתם מגיעים ללקוח ומניחים משהו מוחשי בידיו זה נשאר אתו בדרך כלל וזוכה להערכה, כזו שגם יש לה תמורה. ככל שהתכנון והעיצוב של המוצר לפרסום יהיה רלוונטי, מושך, מפתה ובעל ערך נוסף שיישאר עם הלקוח, כך גם גדלים הסיכויים ששמכם כחברה יישאר חרוט בזיכרונם ולא רק השם. בדיוק כפי שאנו אומרים שלא המתנה חשובה אלא עצם המחשבה והכוונה הטובה, כך גם הבחירה שלנו לחשוב על הלקוח קובעת המון ומשפיעה על המשך תהליך המכירות.

המקומות שבהם אתם יכולים להפתיע לקוחות

כנסים, ימי עיון, אירועי חברה והשקות, כל המקומות האלה מוכרים כמקומות שבהם מקבלים לא רק ארוחות פינוק ואירוח כיד המלך, אלא זהו המקום שבו אנו יכולים לשלוח את הלקוחות לביתם יחד עם מוצר פרסום שנושא את הלוגו ומשהו נוסף שנשאר אתם. חשבו על סט קופסאות עם לוגו וכיתוב שהופך אותן ליותר מאריזה לשוקולד אלא לפריט נחשק לאספנים בגלל העיצוב המיוחד והמקורי. היצירתיות שבמתנה כזאת יכולה להכיר לעולם את הכישרונות והחשיבה היצירתית שיש לכם להציע ללקוחות, ובמובן הזה ברור לנו שמתנות הניתנות כמוצרי פרסום מהדהדות פי כמה וכמה טוב יותר מאשר מודעת פרסומת, או אפילו המלצה חמה מפה לאוזן.